Supermarkten
Oplossingen voor supermarkten
Ook supermarkten zijn zeker niet vrij van diefstallen. De dieven zijn vooral geïnteresseerd in duurdere artikelen zoals sterke drank, batterijen, scheermesjes en bepaalde droge voeding. Er moet dus absoluut beveiligd worden.
Vraag uw offerte aan
Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!
Contacteer ons
Diefstalbeveiliging voor de supermarkt
Een uitdaging in de supermarkt omgeving ligt in het feit dat de beveiliging aan de uitgang zeer robuust moet zijn. Er wordt namelijk heel frequent met zware winkelkarren tegen de antennes gestoten.
Daarom hebben we een “Fortus” lijn in ons gamma, uiterst sterke poortjes die er toch elegant uitzien. Een succesnummer!
Artikelbeveiliging VOOR de supermarkt
Na een analyse van de diefstalgevoelige artikelen in de supermarkt stellen wij de juiste tags en labels voor om een sluitende beveiliging te bekomen.
Voor drankflessen zijn er bottle caps en bottle tags, voor batterijen en scheermesjes zijn er safers of hooks, voor voeding en kleine harde objecten zijn er kleeflabels, enz.
De uitgebreide mogelijkheden worden door onze technisch onderlegde vertegenwoordigers voorgesteld in functie van de specifieke winkelomgeving.
Camerabewaking voor de supermarkt
Supermarkten hebben dikwijls een grote en onoverzichtelijke winkeloppervlakte. Daardoor krijgt een dief in bepaalde delen van de winkel te veel tijd om items te vervreemden. Gezien het hierbij ook soms gaat over onbeveiligde artikelen is de plaatsing van een CCTV camerasysteem een goed idee.
Hiermee kunnen de winkelmedewerkers in real time meerdere delen van de zaak in de gaten houden.
Indien er toch diefstal wordt vastgesteld kunnen de opgenomen camerabeelden goed van pas komen om de dief te identificeren. Voor verzekeringsmaatschappijen is dat een belangrijke troef.
Maar eigenlijk begint de doeltreffendheid van een CCTV installatie al voor de opname, gewoon door het feit dat de camera’s duidelijk zichtbaar zijn en worden aangekondigd aan de ingang. De dief denkt dan al twee keer na.
Klantentelling voor de supermarkt
Supermarkten blijven in de eerste plaats verkooppunten, maar toch is het voor een retailer steeds belangrijker om niet enkel de omzet te kennen van een bepaald verkooppunt, maar ook de passage in de winkel. Immers merken we dat supermarkten inzetten op beleving en dus wil men zo toevallige passanten ook “binnenhalen”.
Hoeveel mensen zijn er gemiddeld op dinsdagavond tussen 17u en 18u? En wat betekent dat voor de openingsuren van de winkel? En voor het aantal ingezette medewerkers?
In een volgende stap kan die schat aan informatie gekoppeld worden aan de omzetten in die bepaalde uren/dagen om te kijken wat de conversie is geweest: hoeveel klanten stonden voor hoeveel omzet? Hieruit kan het management heel wat leren over de performantie van het personeel, de return van marketing acties en nog veel meer.
Klantentelling kan in supermarkten zowel voorzien worden in de beveiligingspoortjes aan de uitgang als via stand alone klantentellers of via een camera boven de ingang.
Open Display oplossingen voor de supermarkt
Meer en meer supermarkten hebben een multimedia afdeling waar smartphones, tablets, camera’s en andere hoogtechnologische producten opgesteld staan om vast te nemen en uit te proberen. Deze items moeten op een elegante maar efficiënte manier beveiligd worden.
Ook zien we in supermarkten steeds vaker demo’s van producten. We denken bijvoorbeeld aan kookrecepten. Soms zijn die zelfs interactief en is er een tablet nodig om de klant de echte interactieve ervaring te kunnen bieden. Voor de beveiliging en vlotte bedienbaarheid van deze tablets hebben wij tal van oplossingen in de Open Display lijn.
Maar Open Display is meer, zo kan de retailer kostbare goederen in kastjes bewaren die met een unieke digitale sleutel heel gemakkelijk en veilig te openen en te vergrendelen zijn.