Sportwinkels
Oplossingen voor sportwinkels
Sportwinkels hebben meestal een specifiek gamma producten en ook hier wemelt het soms van de winkeldieven.
Het specifieke karakter van deze winkels, waar men de klanten op een zo comfortabel mogelijke manier de kledij wil laten passen en sportattributen wil laten uitproberen, maakt dat de retailer soms niet goed weet hoe bepaalde producten efficiënt maar terzelfdertijd ook discreet beveiligd kunnen worden.
Denk aan tennisrackets, baseball bats, golfsticks, skate boards, rollerblades, fietsbellen, skimateriaal, sportschoenen en zo veel meer.
Toch bestaan er oplossingen om de meest uiteenlopende kledingstukken en sportaccessoires op een subtiele maar efficiënte manier te beveiligen. De enorme derving die kan worden teruggeschroefd maakt van deze beveiliging een van de snelst terugverdiende investeringen.
Vraag uw offerte aan
Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!
Contacteer ons
Heeft u al nagedacht over het verkopen van horloges?
Horloges zijn weer bezig aan een opmars. De belangrijkste reden hiervoor is de smartwatch, waarmee gebruikers hun communicatie-, fitness-tracking- en entertainmenttools en -applicaties kunnen beheren op een apparaat dat letterlijk aan hun lichaam is gekoppeld. Met de constante innovatie van deze apparaten, kan u verwachten dat de vraag naar draagbare gadgets de komende jaren stevig zal toenemen, wat betekent dat er veel potentieel ligt voor retailers in deze markt.
De W2000 zorgt voor een moderne en esthetische vertoning en laat klanten toe elk horloge zonder tussenkomst van winkelpersoneel uit te proberen.
Diefstalbeveiliging voor sportwinkels
Elke sportwinkel is anders. Van algemeen tot niche, van kleine boetiek tot enorme winkelhal.
Daarom moet ook de beveiliging met deze uiteenlopende omgevingsfactoren rekening houden. De klassieke beveiligingspoortjes zijn er in heel wat maten en kleuren, en worden ingezet afhankelijk van de breedte van de doorgangen en de stijl van de winkel.
Voor winkels waarin geen poortjes passen zijn er ook ingebouwde oplossingen, zoals de Floor Guard (die zich onder de vloer bevindt) en de Sky Guard (die wordt ingebouwd in de zijwanden en plafond ter hoogte van de uitgang).
Het is heel belangrijk om ook professionele en inventieve dieven een stapje voor te blijven. Daarom hebben wij steeds de allernieuwste technologieën in ons gamma, zoals Metalscan systemen, waarmee geprepareerde tassen kunnen worden gedetecteerd. Er zijn ook mogelijkheden om dieven die tag-ontsluiters de winkel proberen binnen te smokkelen er uit te pikken.
De vele mogelijkheden worden door onze technisch onderlegde vertegenwoordigers voorgesteld in functie van de specifieke winkelomgeving.
Artikelbeveiliging voor spoRTWINKELS
Het gamma kledij en accessoires dat beveiligd moet worden is zeer gevarieerd. De beveiliging van een hartslagmeter zal anders moeten zijn dan de beveiliging van een sportoutfit.
Daarbij spelen een aantal elementen een rol.
- De beveiligingstag of het label mag niet storen bij het passen van de kledij of het uitproberen van de sportattributen.
- De gekozen beveiligingsmethodes mogen geen schade toebrengen aan kledingstukken (vb. waterdichte kledij) of sportattributen (vb. motorhelmen).
- De beveiliging moet zichtbaar zijn als afschrikking, maar mag tegelijk het esthetische aspect van de sportkledij of de sportaccessoires niet schaden.
Camerabewaking voor sportwinkels
CCTV camerabewaking kan een belangrijke component zijn in de efficiënte beveiliging van een winkel.
Camera’s helpen in de afschrikking van potentiële dieven en laten ook toe om in real time moeilijk zichtbare hoeken van de winkel in de gaten te houden.
Daarnaast kan de retailer ook na een diefstal de opgenomen beelden gebruiken om dieven te identificeren, hetgeen door verzekeraars meegenomen wordt in de premieberekening.
Klantentelling voor sportwinkels
Sportwinkels zijn niet langer uitsluitend verkooppunten. Meer en meer moeten zij ook inspelen op beleving en worden er allerlei activiteiten georganiseerd. Retailers die deze multi-channel technieken omarmen vinden passage in de winkel bijna even belangrijk als de dagomzet zelf.
Daarom is het essentieel om juiste info te hebben over die passage. Hoeveel klanten hebben de winkel bezocht? Tijdens welke uren en op welke dagen? En hoe verhouden winkels zich tegenover elkaar? Dat is een onmisbare schat aan informatie voor de moderne retailer.
De rapporten van de klantentelling in sportwinkels worden door handelaars of managers gebruikt om personeel efficiënt in te zetten, om de impact van marketingacties heel nauwkeurig te monitoren en om de performantie van de staff in een winkelpunt te evalueren.
Afhankelijk van de omgevingsfactoren in een bepaalde winkel kan geopteerd worden voor verschillende technieken om klanten te tellen. Onze technisch onderlegde vertegenwoordigers helpen graag met het analyseren van de situatie en het voorstellen van de juiste oplossing.
Open Display voor sportwinkels
Digitale hulpmiddelen die klanten helpen bij het kiezen van kledingcombinaties of de juiste badminton racket doen hun intrede in de fashion retail. Grote screens aan de muren, iPads met stijladvies, noem maar op,…
Sommige digitale tools zijn echter diefstalgevoelig en moeten op een efficiënte manier beveiligd kunnen worden. Daar hebben wij meerdere oplossingen voor.
RFID voor sportwinkels
RFID in kleding. De beveiligingstags die in kledij bevestigd worden kunnen een tweede functie vervullen: zij kunnen een unieke identiteit toegewezen krijgen om te dienen als slimme RFID tags. Daardoor kunnen deze tags in een winkel maar ook in een centraal magazijn geïnventariseerd worden met behulp van een RFID reader.
De RFID technologie stelt de retailer in staat om met de draagbare reader in nauwelijks een uur exact te registeren welke items in de winkel liggen en welke in het magazijn. Een stocktelling die vroeger minstens een dag duurde kan nu dus in een uur, met een nauwkeurigheid van bijna 100%.
Het spreekt voor zich dat de voordelen van deze technologie enorm zijn: door snel in kaart te kunnen brengen welke items nog aanwezig zijn kan de retailer met een gerust gemoed in een omnichannel avontuur stappen. Hij weet dat namelijk dat hij niets (online) meer zal verkopen dat hij niet meer op voorraad liggen heeft.
Daarnaast is er een bijkomend beveiligingsvoordeel: Wanneer een tag wordt afgehaald aan de toonbank stuurt die tag automatisch zijn identiteit (de bar code) door naar de kassa. Daardoor worden alle items die met de klant meegegeven worden aan de juiste prijs in de kassa aangerekend. Interne fraude of vergissingen worden zo bijna onmogelijk.
De fantastische efficiëntie voor stockbeheer en beveiliging zorgt ervoor dat een investering in RFID vaak al op enkele maanden kan worden terugverdiend.