AD Delhaize | Diksmuide

Strak design

Zaakvoerder Jurgen Masselus verwelkomt ons in zijn gloednieuwe AD Delhaize in Diksmuide. Meteen vallen het strakke design van het gebouw én van de Resatec-poortjes op.

Voor zijn andere vestiging in Poperinge werkte Jurgen Masselus al jarenlang heel goed samen met Resatec. Daardoor was de keuze qua leverancier voor de beveiliging van de winkel in Diksmuide snel gemaakt.

Esthetisch en ergonomisch

Het esthetisch aspect speelt voor mij een grote rol, en Resatec besteedt daar veel aandacht aan. Maar daarnaast hebben zij ook oog voor het comfort van onze klanten. Zo werkte Resatec samen met de producent van de kassameubels een oplossing uit om hun beveiligingspoortjes beter te integreren in de meubels en zo de doorgang aan de kassa zo breed mogelijk te houden,’ vertelt de zaakvoerder.

Vraag uw offerte aan

Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!


Contacteer ons


Slimme signalen

Het huidige systeem in de winkel is ook gebruiksvriendelijk. ‘De poortjes geven een ander signaal naargelang iemand met een beveiligingsetiket binnenkomt of buitengaat. Zo weet je meteen of je er grote aandacht moet aan besteden of niet.

Als een medewerker bijvoorbeeld de winkel binnenstapt met een rol beveiligingstrips, krijg je een groen lampje en een zacht signaal. Gaat iemand er in de andere richting doorheen met een beveiligd product, dan krijg je een luider signaal en een rood lampje.’

Uitgebreid assortiment

Jurgen Masselus waardeert ook het mooie assortiment van zogenaamde ‘keepers’: de beveiligde plastic doosjes waarin duurdere artikelen zitten, zoals scheermesjes of batterijen. ‘Je kan die zaken ook in een automaat stoppen,’ weet hij, ‘zoals we dat doen met de sigaretten, maar de ervaring leert dat dit enorm verkoopsremmend werkt. Dus verkiezen wij deze doosjes, die bovendien netjes passen in de rekken en niet te veel plaats innemen.’

Alle systemen – ook de zogenaamde bottle safers op de duurdere flessen – zijn bovendien met eenzelfde toestelletje te ontgrendelen. Dat is belangrijk want daardoor verloopt alles vlotter aan de kassa.

Flexibiliteit is een troef

Over de service van Resatec is de heer Masselus zeer tevreden. “Het bedrijf heeft een degelijke planning en houdt zich daar ook aan. Ze stellen zich bovendien heel flexibel op. Toen we in de vestiging in Poperinge nieuwe poortjes wilden, zijn zij die op zondagnamiddag en maandag in de vroege uurtjes komen plaatsen om de hinder voor mijn klanten zoveel mogelijk te beperken. Zonder dat daar een grote meerkost tegenover stond. En ook toen ze kort daarna een opleiding voor ons personeel organiseerden, paste Resatec zich volledig aan onze planning aan.”

Ondersteuning voor de gebruiker

De opleiding vond Jurgen Masselus een plus. “Want het succes van een systeem hangt af van hoe de gebruiker ermee omgaat,” legt hij uit. Het personeel kreeg naast de aanwijzingen over het gebruik van de Resatec-producten ook praktische tips. Bijvoorbeeld hoe ze best reageren als ze vermoeden dat een bezoeker steelt, of dat ze argwanend moeten zijn bij een klant die zegt dat zijn gsm altijd alarmen doet afgaan. “En wat we leerden kunnen we achteraf nog nakijken in de praktische handleiding die Resatec ons heeft nagelaten,” voegt de zaakvoerder eraan toe.

referentie_delhaize_drankenbeveiliging2

Alles uit de kast

In het begin kampte het poortjessysteem in Poperinge met valse alarmen die blijkbaar voortkwamen uit signalen van buiten de winkel. ‘Resatec heeft ons toen niet in de steek gelaten,’ benadrukt mijnheer Masselus. ‘Ze hebben werkelijk alles uit de kast gehaald om het euvel te verhelpen. Wij kregen ook een compensatie voor de ongemakken. Intussen zijn de poortjes minder gevoelig voor externe signalen, en verloopt alles vlekkeloos. En als we dan toch eens een vraag hebben, krijgen we altijd een snelle en correcte reactie van Resatec.’

Aandacht voor de klant

Op onze vraag hoe hij de samenwerking met Resatec ervaart, antwoordt Jurgen Masselus: ‘Heel positief. Ze luisteren echt naar hun klanten en zoeken de beste oplossing, ook als ze daarmee ‘tegen hun winkel spreken’. Zo hebben wij uiteindelijk minder poortjes geplaatst dan oorspronkelijk voorzien, omdat er volgens Resatec een aantal overbodig waren.’ Niets dan lof, dus, over de producten én de service van Resatec! Het systeem werkt, alles verloopt vlekkeloos, en dat is het belangrijkste.

www.delhaize.be

AD Delhaize | Diksmuide is klant bij Resatec voor

Bekijk gelijkaardige referenties
logo-albert-heijn