Ga voor een slimmere retailomgeving met RFID
Intersport Schutte is helemaal klaar voor de toekomst. Hoe groeien jullie mee met de markt?
– “Wij voelen heel sterk aan dat er zich een verschuiving manifesteert op de retailmarkt. Voorraad is key, dat staat boven water. Belangrijk is dus om het DNA van je onderneming volledig te optimaliseren zodoende dat je volume en data kan genereren én monitoren. De nieuwe markt is anders; niet slechter. Intersport Raalte ziet het als een enorme kans om zich te profileren op de markt. En dat lijkt ons ook de juiste visie: toegevoegde waarde bieden op een moderne manier. Een retailer hoort niet dezelfde visie van 10 jaar geleden te hebben.”
“Niet denken in angst maar in kansen!” – Han Schutte
Intersport Raalte rekent op EAS-Resatec voor de beveiliging én groei. Hoe komen jullie bij ons terecht?
– “EAS-Resatec heeft ons in het verleden meerdere malen benaderd. Op een bepaald moment vonden we dat de tijd er rijp voor was. Cruciaal was dat er een duidelijk stappenplan werd opgesteld waarin we ons konden vinden. Dat gebeurde, zo kwamen we tot een één-op-één match.”
Hoe helpt EAS-Resatec uw voorraadbeheer te optimaliseren?
– “Ik ken collega’s die weken doen over hun inventarisatie. Inventariseren kost nu eenmaal een heleboel tijd. Zo kwam RFID in beeld. Samen met EAS-Resatec zijn we een case gaan opbouwen. Onze interne doelstelling die we vorig jaar hebben opgesteld, hebben we al ruimschoots behaald. Nu willen we natuurlijk meer. Het is een ongoing process. De opbrengst van RFID is veel groter dan de kosten omdat de voorraad geoptimaliseerd wordt. De potentie is echt enorm.”
Hoe ervaren jullie de implementatie van RFID?
– “Wat RFID precies kan betekenen voor een retailer is niet altijd even duidelijk in de markt. RFID zou te duur, te omslachtig of te onduidelijk zijn. Voor veel mensen is het nog niet duidelijk wat ze krijgen. Je moet voelen wat het doet: monitoren, voorraadbeheer, een centraal magazijn. Zo krijg je een ander beeld op het proces. Eén ding is duidelijk: het verdienmodel is gunstig met RFID.”
Waarom koos u voor Resatec en niet voor een concurrent?
– “Jullie referenties waren lovend; dan is het voor mij duidelijk. Het totaalplaatje en het vertrouwen waren aanwezig.”
Momenteel bouwen we samen een partnership op om RFID te implementeren in het retaillandschap.
– “Inderdaad. Het proces is nooit af. In de volgende stappen toetsen we ook elkaars visies af. De instore-toepassingen zijn voor ons zeer belangrijk. Eigenlijk is het een partnership om ons beiden te ontwikkelen. Ik zoek geen leverancier, ik zoek een partnership en adviseur. Dat is EAS-Resatec. Concreet, zakelijk en efficiënt.”
Wij danken Han Schutte voor dit openhartig gesprek en wensen Intersport heel veel succes toe!
Dit interview vond plaats op 26/09/2017.