MotorKledingCenter

Mark Bos geeft vol gas met MotorKledingCenter

Enkele jaren geleden stond de onderneming in de rode cijfers. De verliezen liepen zodanig op dat ze onder bijzonder beheer werden gesteld bij de bank. Onder de leiding van Mark Bos (CEO) werd het roer omgekeerd en maakt Motorkledingcenter opnieuw winst. Met acht winkels racen ze door naar internationale expansie, in samenwerking met Resatec.

Succesvol dankzij data en marketing

We leven in een tijdperk waarin alles draait om getallen. Binnen retail zijn termen als “data-driven” en “analytics” gemeengoed geworden. Mark Bos verwacht veel van al die gegevens. Hij verwacht meer nauwkeurigheid, verhoogde zichtbaarheid maar ook een trouwe ‘fan base’. Door on- en offline in te spelen op de wensen van de klant, bouw je een relatie op.

“Wij zijn natuurlijk niet zomaar een kledingwinkel. Onze bindende factor is motorrijden. Een behoefte aan vrijheid en adrenaline. Dat is een intrinsieke behoefte waar mensen in hun vrije tijd druk mee bezig zijn. Door een community te creëren proberen we het oprecht leuk te maken voor onze klanten.” – Mark Bos, CEO

Vraag uw offerte aan

Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!


Contacteer ons


Mark Bos zag destijds als jonge twintiger reeds het nut in van online marketing. Toen op een gegeven moment de wagen van zijn vader (André Bos) werd gestolen, werd besloten om met het verzekeringsgeld te investeren in videoreviews. Een schot in roos achteraf gezien. De productaanbevelingen op YouTube werden al snel populair (meer dan drie miljoen views) en Motorkledingcenter ging vlot over de tongen.

Vandaag is Motorkledingcenter een marketing gedreven organisatie. Met een marketing team van acht mensen wordt alles gedaan om zowel fysiek als online de nummer één te blijven in deze nichemarkt.

“Elke maand proberen we ook gratis publiciteit te scoren. In kranten, via partners of via andere sterke kanalen. Als je elkaar kan ondersteunen met link building, is het een win-win voor beide partijen.” – Mark Bos

MotorKledingCenter_Event_Resatec

Winkels zijn een ontmoetingsplek

In het nieuwe winkelconcept is gekozen voor een heuse Bikers Lounge. Mensen spreken af in de winkel om af en toe met vrienden te shoppen en van daar de motorrit te starten. Informatie is er ook over motorreizen. En voor de liefhebbers worden er zelfs bochtentrainingen of circuit-dagen georganiseerd, allemaal vanuit de winkels.

“Deze dagen worden telkens uitstekend verzorgd met een hapje en drankje. Dat kost een heleboel geld maar indirect levert het natuurlijk ook wat op. Je krijgt heatmaps rond je winkels, dat zie je ook in de online resultaten. Op plaatsen waar onze winkels vertegenwoordigd zijn, scoren we sterker online.” – Mark Bos

MotorKledingCenter_winkeloverzicht_Resatec

Het is vaak een gezellige drukte in alle winkels. Met meer dan honderd personeelsleden ontvangt men klanten met alle egards en met de nodige expertise. Er wordt bewust niet gestunt met prijzen maar alles wordt toegelegd voor een uitstekende sfeer op de winkelvloer. Om dit succesvolle winkelconcept te ondersteunen, wordt in de nieuwe filialen gekozen voor de FORTUS RF40 antennes van Cross Point. Met het moderne design en uitgerust met de look & feel van de onderneming is het een verfraaiing van de entree.

Tot slot sluiten we af met één belangrijke vraag: “waar ligt de eindstreep voor Motorkledingcenter?”

“Ik denk persoonlijk niet dat die er is. We hebben een uniek concept en kijken dus naar de volledige Europese markt. Wij zijn er klaar voor!” – Mark Bos

Bent u op zoek naar geschikte motorkleding?

Via de webshop en fysieke winkels van MotorKledingCenter maakt u kennis met de nieuwste collecties motorkleding van toonaangevende merken. In diverse segmenten vindt u hier de allernieuwste motormode.

MotorKledingCenter is klant bij Resatec voor