Only for Men gaat voor het hoogst haalbare met Resatec
Gaan voor het hoogst haalbare staat centraal bij de winkelketen.
Elke winkel wordt grondig vernieuwd en de nieuwe filialen rijzen als paddenstoelen uit de grond. Gemak en service, zoals de mogelijkheid tot gratis parkeren en meerdere koopavonden per week – staan boven water als toegevoegde waarde.
Resatec mag zichzelf als de vaste partner beschouwen van Only for Men. Elk nieuw filiaal wordt steevast doorgelicht en uitgerust met de juiste beveiliging. Zo ook hun nieuwe trots in Voorburg!
Het is duidelijk. Only for Men is een winkelconcept waar heel wat marge in zit. Daarom trokken we naar Geldermalsen voor een gesprek met Logistiek Manager Bert Oosterom. De onderwerpen? De huidige retailmarkt en onze uitstekende samenwerking.
Veel retailers beseffen dat het winkellandschap verandert. Hoe merken jullie dit binnen de onderneming? En belangrijker, hoe spelen jullie er op in?
– “Online speelt inderdaad een steeds grotere rol binnen onze markt. Als gevolg hiervan hebben we ruim vijf jaar geleden een webshop opgericht om tegemoet te komen aan de behoeften van de klant. Het is belangrijk dat een webshop en een fysieke winkel elkaar aanvullen. Daar investeren we ook flink in via bijvoorbeeld Google Adwords. Separaat een webshop hebben lijkt me zeer moeilijk maar onze huidige combinatie is een groot succes. Verder bekijken we de locatie van elke nieuwe winkel zeer uitvoerig. Zodoende kunnen we de ‘vlek’ steeds meer uitbreiden.”
Hoe gaat de samenwerking in zijn werk?
– “Sinds 2002 is Resatec een vertrouwde partij. Onze filialen worden doorgelicht door een specialist van Resatec die een nauwkeurige beveiligingsanalyse aflevert. Alles wordt zoveel mogelijk geregistreerd aan de hand van detectiepoorten en camera’s. De uniformiteit in de winkels is uiteraard ook mooi meegenomen.”
Met een landelijk gemiddelde van 2% is derving een grote kostenpost voor retailers.
– “Dat is bij ons toch een aanzienlijk stuk lager. Wij komen automatisch bij Resatec uit. Eigenlijk is de reden heel simpel: algemene tevredenheid. In al die jaren hebben we nooit problemen gehad, de beveiligingssystemen doen hun werk. Ons kassasysteem wordt ook al jaren voorzien door een vaste partner; vertrouwen is the key in dergelijke situaties. Zolang de huidige prijs-kwaliteit-service balans behouden blijft, blijven wij gewoon klant. Zo bouw je een echt partnership op.”
Resatec merkt volop dat RFID de nieuwe Heilige Graal is voor retailers. Is RFID ook een optie voor jullie?
– “Jazeker. We zijn al een kijkje gaan nemen bij jullie klant GIKS Mode in België. Ik ben er zelf al een hele periode over aan het lezen. Het idee groeit en groeit en als je onderneming innovatie voorop stelt is het logisch dat je hierover verkennende gesprekken inplant.
Ook automatisering is een key issue bij ons. Daarnaast willen we niet de grootste retailer zijn in Nederland maar wel de meest spraakmakende! Alles moet hierbij kloppen; elke discipline telt want de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Het is dus belangrijk dat onze leveranciers ook kunnen presteren op een innovatief niveau. En daar voldoen jullie prima aan.”
Wij bedanken Bert Oosterom en Only For Men voor het hartelijke gesprek. Samen helpen we retailers groeien! Geïnteresseerd in onze diensten? We komen graag even bij u langs.